Enkla mellanmål – den enkla lösningen

Mellanmålets betydelse kan lätt underskattas, men både kroppen och knoppen fungerar så mycket bättre om du äter regelbundet och håller ditt blodsocker i balans. Får du en dipp eller känner hunger mellan huvudmålen så kan ett lätt mellanmål helt enkelt vara lösningen.

Risifrutti_Enkla_Mellanmal_2
Risifrutti_Enkla_Mellanmal_2

En kort paus och ett enkelt mellanmål – så får du ny energi

Det är rätt bra att försöka hitta en kort stund på förmiddagen och en kort stund på eftermiddagen där du tankar på med lite ny energi, det kan räcka med 10-15 minuter. Släng ihop ett enkelt mellanmål, så kommer du in i matchen igen med ny kraft.

Tips på enkla mellanmål

Det ska vara enkelt att fixa, inga problem! Här har vi samlat mellanmålen som tickar boxen. Enkla och goda tips där några är helt färdiga mellanmål och andra går att slänga ihop på morgonen för att sen ta med.

Risifrutti_Enkla_Mellanmal_1
Risifrutti_Enkla_Mellanmal_1

Mellanmål som förbereds på morgonen

En enkel lösning är att fixa mellanmålet på morgonen och sen ha det redo när det är dags att ladda på med ny energi under dagen. Mixa ihop en god smoothie på yoghurt, frukt och bär – det mättar bra och ger energi. Om du inte har tillgång till kyl under dagen finns det smarta termosflaskor som håller innehållet kylt upp till 10 timmar.

Ett annat tips är att koka ett par ägg på morgonen eller kvällen innan – lägg ner dem i en påse eller matlåda så har du med dig ett enkelt och proteinrikt mellanmål när energin börjar dala.

Risifrutti_Enkla_Mellanmal_3
Risifrutti_Enkla_Mellanmal_3

Helt färdiga mellanmål, det blir inte enklare!

Vårt absolut enklaste tips är färdiga mellanmål, där du inte behöver förbereda någonting alls. Och det godaste färdiga mellanmålet måste nog vara ett Risifrutti mellanmål – åtminstone om du frågar oss. Den är enkel att ha med sig, går fort att plocka fram, locket öppnas i ett nafs, frukt och bärsåsen Oavsett teknik, så är det bara njuta.

Ett enkelt mellanmål som funkar lika fint för 5-minuters- som 15-minuterspausen. Men du glöm inte skeden, för allt i världen.

Ett annat enkelt alternativ som är redo att ätas direkt kan vara en frukt eller grönsak, om det är ett tillräckligt energirikt  mellanmål för din hungernivå. En banan har mycket energi och mättar bra och avokadon har nyttiga fetter i sig. Lite nötter kan också funka fint som enkel energihöjare.