Risifrutti är sedan 1992 det svenska originalmellanmålet, som alltid prioriterar god smak och naturliga råvaror för att skapa och sprida positiv energi.
Den nya förpackningslösningen hade aldrig tidigare använts på den svenska marknaden och BOB bestämde sig genast för att satsa på en produktlansering. Den stora kammaren fylldes med en ris- och mjölkblandning och den lilla kammaren fylldes med fruktsås. I början fanns smakerna hallon, jordgubb och körsbär, men det skulle inte ta lång tid innan sortimentet utvecklades. Risifrutti positionerades som mellanmålet som snabbt ger energi för alla tidpunkter på dagen. I samband med lanseringen engagerades Pernilla Wiberg för att bli frontfigur för Risifrutti.
Den nya produkten blev snabbt populär bland konsumenterna. Risifrutti hade lagt Sverige för sina fötter och nästa steg var att erövra Norden. Risifrutti lanserades i Norge 1995 och i Danmark och Finland året därpå. Även i dessa länder blev varumärket en succé.
Sponsorsamarbetet omfattade också ett Risifrutti-stipendium som delades ut årligen. 2008 avslutades samarbetet med Kajsa Bergqvist. Nya ambassadörer blev simmarna Therese Alshammar och Stefan Nystrand.
Dessa produkter blir en succé, men företaget tar ett aktivt beslut om att lägga ner dem då produkterna innehöll sötningsmedlet sukralos som inte är bra för miljön då det bryts ner väldigt långsamt.
Vårt älskade mellanmål lanseras i större format för dem som inte kan få nog av oss!
2010 lanserades Tillfälligt besök Vintermums, en produkt som förgyllde våra mörka vinterdagar med en god smak av krämigt kanelris och en blåbär & björnbärssås!
Sedan dess har Risifrutti haft privilegiet att samarbeta med folkkära profiler som ishockeylegenden Peter ”Foppa” Forsberg och Magnus Samuelsson; känd som Världens starkaste man.
Under 2012 lanserades den populära höjdhopparen Emma Green som ny representant för Risifrutti.
Efter några års uppehåll blev det tillslut Marta Vieira Da Silva - världens bästa fotbollspelerska, som blev det nya ansiktet utåt för Risifrutti!
Vi jobbar med att gradvis sänka sockerinnehållet i våra produkter, men utan att kompromissa med den goda smaken. Nu sänkte vi det tillsatta sockret med ca 14% i hela sortimentet!!
Våra mest älskade smaker, hallon och jordgubb lanserades nu också utan tillsatt socker! För att fortfarande behålla den goda Risifrutti smaken vi alla tycker om så mycket sötade vi den nya produkten med steviolglykosider som framställs av den naturliga växten Stevia.
Vi lanserade vår humoristiska reklamkampanj, Big in LA, för att sprida positiv energi!
Vår smarriga risgröt lanseras i större format för att toppa hur man vill, eller njuta av bara precis som den är. Perfekt mellanmål för alla i hela familjen!
Den nya förpackningslösningen hade aldrig tidigare använts på den svenska marknaden och BOB bestämde sig genast för att satsa på en produktlansering. Den stora kammaren fylldes med en ris- och mjölkblandning och den lilla kammaren fylldes med fruktsås. I början fanns smakerna hallon, jordgubb och körsbär, men det skulle inte ta lång tid innan sortimentet utvecklades. Risifrutti positionerades som mellanmålet som snabbt ger energi för alla tidpunkter på dagen. I samband med lanseringen engagerades Pernilla Wiberg för att bli frontfigur för Risifrutti.
Den nya produkten blev snabbt populär bland konsumenterna. Risifrutti hade lagt Sverige för sina fötter och nästa steg var att erövra Norden. Risifrutti lanserades i Norge 1995 och i Danmark och Finland året därpå. Även i dessa länder blev varumärket en succé.
Sponsorsamarbetet omfattade också ett Risifrutti-stipendium som delades ut årligen. 2008 avslutades samarbetet med Kajsa Bergqvist. Nya ambassadörer blev simmarna Therese Alshammar och Stefan Nystrand.
Dessa produkter blir en succé, men företaget tar ett aktivt beslut om att lägga ner dem då produkterna innehöll sötningsmedlet sukralos som inte är bra för miljön då det bryts ner väldigt långsamt.
Vårt älskade mellanmål lanseras i större format för dem som inte kan få nog av oss!
2010 lanserades Tillfälligt besök Vintermums, en produkt som förgyllde våra mörka vinterdagar med en god smak av krämigt kanelris och en blåbär & björnbärssås!
Sedan dess har Risifrutti haft privilegiet att samarbeta med folkkära profiler som ishockeylegenden Peter ”Foppa” Forsberg och Magnus Samuelsson; känd som Världens starkaste man.
Under 2012 lanserades den populära höjdhopparen Emma Green som ny representant för Risifrutti.
Efter några års uppehåll blev det tillslut Marta Vieira Da Silva - världens bästa fotbollspelerska, som blev det nya ansiktet utåt för Risifrutti!
Vi jobbar med att gradvis sänka sockerinnehållet i våra produkter, men utan att kompromissa med den goda smaken. Nu sänkte vi det tillsatta sockret med ca 14% i hela sortimentet!!
Våra mest älskade smaker, hallon och jordgubb lanserades nu också utan tillsatt socker! För att fortfarande behålla den goda Risifrutti smaken vi alla tycker om så mycket sötade vi den nya produkten med steviolglykosider som framställs av den naturliga växten Stevia.
Vi lanserade vår humoristiska reklamkampanj, Big in LA, för att sprida positiv energi!
Vår smarriga risgröt lanseras i större format för att toppa hur man vill, eller njuta av bara precis som den är. Perfekt mellanmål för alla i hela familjen!